• Image 01

    Олександр Герцен

    Чи не від того люди мордують дітей, а інколи й дорослих, що їх так важко виховувати, а шмагати так легко?
    Чи не помщаємося ми покаранням за нашу нездатність?
  • Image 01

    Анатолій Франц

    Мистецтво навчання є мистецтво пробуджувати в юних душах допитливість і потім задовольняти її
  • Image 01

    Анрі Барбюс

    Школа - це майстерня, де формується думка підростаючого покоління, треба міцно тримати її в руках, якщо не хочеш випустити з рук майбутнє.
  • Image 01

    Конфуцій

    Навчання без міркування – даремне, міркування без навчання – небезпечне
  • Image 01

    Фрідріх Адольф Дістервег

    Усюди цінність школи дорівнює цінності її вчителя
  • Image 01

    Костянтин Ушинський

    Учень – це не посудина, яку потрібно наповнити, а факел, який треба запалити
  • Image 01

    М. Монтень

    Найголовніше прищепити смак і любов до науки: інакше ми виховаємо просто віслюків, навантажених книжною премудрістю
  • Image 01

    Шалма Амонашвілі

    Даруй себе дітям! Будь терплячим в чеканні дива і будь готовим до зустрічі з ним в дитинстві!
  • Image 01

    Йоган Генріх Песталоцці

    Щоб змінити людей, їх потрібно любити. Вплив на них пропорційний любові до них
  • Image 01

    Олександр Фадєєв

    Майбутнє наших дітей, майбутнє народу – в руках учителя. В його золотому серці/blockquote>
  • Image 01

    Лев Миколайович Толстой

    Якщо вчитель поєднує в собі любов до справи і до учня, він - досконалий учитель
  • Image 01

    Тарас Григорович Шевченко

    Учітеся, брати мої, думайте, читайте.
  • Image 01

    Микола Пирогов

    Усяка школа славна не числом, а славою своїх учнів.
  • Image 01

    Віссаріон Бєлінський

    Немає настільки поганої людини, яку б добре виховання не зробило кращою
  • Image 01

    В.Шаталов

    Ти можеш!» - повинен нагадувати вчитель учневі.
    «Він може!» - повинен нагадувати колектив.
    «Я можу!» - повинен повірити в себе учень.
  • Image 01

    Шалма Амонашвілі

    Нехай учитель поспішає до дітей, радіє кожній зустрічі з ними, тоді й діти поспішатимуть у школу і щиро радітимуть кожній зустрічі зі своїм учителем
  • Image 01

    Лев Миколайович Толстой

    Дітей не відлякаєш суворістю, вони не переносять тільки брехні.
  • Image 01 О.Герцен
  • Image 01 А. Франц
  • Image 01 А.Барбюс
  • Image 01 Конфуцій
  • Image 01 Ф.Дістервег
  • Image 01 К.Ушинський
  • Image 01 Монтень
  • Image 01Ш.Амонашвілі
  • Image 01Й.Г.Песталоцці
  • Image 01О.Фадєєв
  • Image 01Л.Толстой
  • Image 01Т.Г.Шевченко
  • Image 01М.Пирогов
  • Image 01В.Бєлінський
  • Image 01В.Шаталов
  • Image 01Ш.Амонашвілі
  • Image 01Л.Толстой

Методична проблема школи

Формування та розвиток життєвої компетентності учнів шляхом впровадження інноваційних технологій та сучасних методик в умовах школи культури здоров’я
Друк

Методична робота в школі

Автор: Микола Олександрович.

Головна мета методичної роботи - не лише надання реальної дієвої допомоги педагогічним кадрам у розвитку професійної майстерності, але й активізація творчого потенціалу кожного вчителя.

Пріоритетна науково-методична проблема, над якою повинні працювати методичні служби, - формування вчителя-дослідника, конкурентоспроможного фахівця з високим рівнем професіоналізму, методичної та загальної культури

Нормативно-законодавчі документи

  • Конституція України.
  • Закони України "Про освіту", "Про дошкільну освіту", "Про загальну середню освіту", "Про позашкільну освіту", "Про місцеве самоврядування".
  • Положення про порядок здійснення інноваційної діяльності.
  • Положення про методичний кабінет середнього закладу освіти
  • Положення про районний (міський) методичний кабінет(центр).
  • Інші нормативно-правові документи, що регулюють діяльність навчальних закладів та установ;

Пріоритетні принципи організації діяльності методичного кабінету:

  • демократизму і гуманізму;
  • рівності умов для кожного педагогічного працівника щодо повної реалізації його духовного, творчого та інтелектуального потенціалу;
  • безперервності фахового вдосконалення;
  • науковості, гнучкості і прогностичності;
  • незалежності від політичних партій, громадських і релігійних організацій.

Пріоритетні функції організації діяльності методичного кабінету:

  • цільові (прогностична, компенсаторна, інформаційно-коригувальна);
  • організаційні (трансформаційна, діагностична, моделююча, інформаційно-аналітична, організаційно-координувальна, соціальна);

Пріоритетні завдання науково-методичної роботи як структурної ланки системи післядипломної освіти:

  • модернізація форм, змісту і методів підготовки та розвитку професійної компетентності педагогічних працівників у міжкурсовий період, підготовка їх до роботи в сучасних умовах;
  • здійснення постійного моніторингу показників роботи педагогічних працівників для вчасного коригування та прийняття управлінських рішень щодо удосконалення їхньої діяльності;
  • здійснення моніторингу якості загальної середньої освіти, рівня навчальних досягнень учнів;
  • вивчення, узагальнення, пропаганда та впровадження педагогічного досвіду, наукових ідей, нових педагогічних технологій та методик;
  • залучення вчителів до інноваційної діяльності (дослідницька, експериментальна діяльність, апробація навчальної літератури тощо), створення баз даних;
  • організація співпраці з науковими установами, вищими навчальними закладами з питань підвищення кваліфікації та вдосконалення професійної майстерності педагогічних кадрів;
  • оптимізація системи підготовки вчителів до своєчасного виявлення, соціальної підтримки та створення умов для навчання і розвитку обдарованої молоді;
  • удосконалення підготовки вчителів до навчання та виховання дітей в умовах профільного навчання;
  • інформаційно-видавнича діяльність.

Перелік питань, які необхідно розглядати на засіданнях методичної ради

  • підготовка вчителя як конкурентоспроможного фахівця в умовах формування нової освітньої парадигми;
  • підготовка педагогічних працівників до роботи в умовах профільного навчання;
  • інноваційна діяльність педагогічних працівників (упровадження нових педагогічних технологій, методик, інтерактивних форм роботи; апробація навчальної літератури; науково-дослідна, експериментальна робота тощо);
  • педагогічний досвід та запровадження його у практику роботи;
  • експертиза авторських програм курсів за вибором,спецкурсів, факультативів, гуртків, посібників тощо;
  • ефективність використання комп'ютерної та медійної техніки;
  • роль бібліотеки в інформаційно-методичному забезпеченні навчально-виховного процесу;
  • реалізація науково-методичної проблемної теми тощо.

Обов'язки працівників методичної ради

  • індивідуальне і групове консультування педагогів з актуальних проблем освітнього процесу;
  • проведення моніторингових досліджень; 
  • експертиза освітніх проектів, рецензування, редагування методичних посібників,
  • програм для викладання варіативних курсів;
  • пошук, накопичення, систематизація інноваційних педагогічних технологій, методик, інтерактивних форм роботи тощо.

Проблеми, над вирішенням яких повинен працювати склад методичної ради

  • забезпечення відповідності структури методичної роботи кількісному і якісному складу педагогічних кадрів;
  • формування в педагогічних працівників інтересу до актуальних проблем психолого-педагогічної науки, педагогічного досвіду, збільшення кількості вчителів, що беруть участь у масових формах методичної роботи;
  • розвиток соціальної активності вчителів, рівня загальної і педагогічної культури;
  • забезпечення високої інформаційної насиченості змісту науково-методичної роботи, її відповідності поставленій меті й завданням;
  • використання оптимальних форм і методів методичної роботи з педагогічними кадрами, адекватних сучасним цілям і змісту науково-методичної роботи.

Індивідуальні форми науково-методичної роботи:

  • стажування і наставництво;
  • індивідуальні консультації;
  • конкурси педагогічної майстерності "Вчитель року";
  • самоосвіта, реалізація індивідуальної науково-методичної проблемної теми;
  • творчі звіти вчителів, презентації тощо.

Групові форми науково-методичної роботи

  • методичні об'єднання;
  • кафедри вчителів-предметників;
  • творчі групи;
  • семінари;
  • школи педагогічного досвіду;
  • школи методичної майстерності;
  • школи молодого вчителя (школи педагогічного зростання);
  • майстер-класи;
  • авторські школи;
  • групові-консультації тощо.

 

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Корисні посилання

  • Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України
  • Університет менеджменту освіти
  • Комітет з питань науки та освіти
  • Інститут інноваційних технологій і змісту освіти
  • Академія педагогічних наук України
  • Український центр оцінювання якості освіти
  • Вінницький регіональний центр оцінювання якості освіти
  • Пробне тестування онлайн
  • Укпаїнознавча гра Соняшник
  • Онландія - безпечна веб-країна
  • maluk
  • pochemuchka
  • samouchka
  • umnichka
  • online-bezpeka-logo
  • allforchildren
  • kangooroo
  • SOM
  • ostriv
  • parta lo
  • MAN