Методична проблема школи

Формування та розвиток життєвої компетентності учнів шляхом впровадження інноваційних технологій та сучасних методик в умовах школи культури здоров’я
Друк

Паспорт шкільного методичного комітету

Автор: Микола Олександрович.

Для сучасної школи потрібні висококваліфіковані вчителі, |які постійно шукають і знаходять найбільш ефективні шляхи й засоби вирішення завдань навчання, виховання, розвитку учнів, під¬готовки їх до життя. Вирішення цих завдань потребує пошуків творчих шляхів удосконалення всіх ділянок методичної роботи, систематичного озброєння вчителів міцними й глибокими знаннями, підвищен¬ня ефективності їхньої праці.

І. Загальні положення

  • Організаційним центром методичної роботи з педагогічними працівниками в закладі освіти є шкільний методичний кабінет. 
  • Методичний кабінет діє під керівництвом заступ¬ника директора школи з науково-методичної робо-ти та методичної ради, яка спрямовує і координує всі напрями його діяльності.
  • Основною метою діяльності методичного кабінету є створення інформаційно-методичної бази для вчи¬телів, удосконалення їхньої професійної кваліфіка¬ції та самоосвіти.
  • Згідно з чинними нормативними документами, педагогічна рада школи періодично заслуховує на своїх засіданнях звіти про роботу методичного кабінету.

 

II. Завдання діяльності методичного кабінету

  • Забезпечення інформаційної підтримки діяль¬ності структурних підрозділів методичної служби школи.
  • Створення банку даних програмно-методичної, нормативно-правової, науково-технічної інформації.
  • Надання навчально-методичних консультацій педагогічним працівникам.
  • Координація колективних форм і методів роботи та самоосвіти, спрямованих на підвищення педагогічної майстерності й вдосконалення фахової підготовки вчителів
  • Задоволення запитів, потреб учителів в інформації професійно-особистісної орієнтації.
  • Організація системи заходів, спрямованих на розвиток творчого потенціалу педагогів, впроваджєння досягнень кращого педагогічного досвіду та інноваційних технологій.

 

III. Основні напрями роботи методичного кабінету

  1. Створення умов для індивідуальної роботи в педагогічних працівників шляхом постійного забезпечення їх науково-методичною літературою.
  2. Здійснення організаційно-методичної допомоги педагогам у науковій організації праці та розвитку педагогічної творчості.
  3. Організація консультацій з питань психології, педагогіки, фахової підготовки, методики викладання предметів.
  4. Організація та періодичне проведення виставок навчальної літератури, забезпечення педагогічних працівників необхідною інформацією.
  5. Участь в організації та проведенні представницьких педагогічних заходів:
    • науково-практичних конференцій, семінарів, педагогічних читань, творчих звітів, виставок тощо;
    • презентація кращого досвіду роботи вчителів школи;
    • здійснення наставництва, стажування молодих учителів;
    • сприяння участі педагогічних працівників у науково-методичній та експериментальній роботі.
  6. Впровадження в практику роботи кращого педа¬гогічного досвіду, досягнень сучасної науки та освітніх технологій.

 

IV. Перелік матеріалів, які зберігаються в методичному кабінеті

  1. У методичному  кабінеті закладу мають бути  такі     матеріали:
  2. Нормативно-правові документи:
    • Конституція України, закони України про осві¬ту, урядові документи з питань освіти, накази та інші інструктивно-нормативні документи Міністерства освіти і науки України, обласного управління освіти;
    • документи з питань педагогіки та психології;
    • положення та інструктивні матеріали з питань організації методичної роботи;
    • інформаційні збірники Міністерства освіти й науки України,  обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів, районного відділу освіти.
  3. Шкільна документація:
    • наказ про організацію методичної роботи в по¬точному навчальному році;
    • навчальний план школи;
    • перспективний та річний плани роботи школи;
    • контрольні примірники всієї чинної навчально-методичної документації (навчальні програми);
    • графіки проведення тематичного оцінювання;
    • розклад навчальних занять, індивідуальних за¬нять, занять з учнями вдома;
    • документація з питань атестації педагогів;
    • матеріали роботи педагогічного колективу над єдиною науково-методичною проблемою.
  4. Програмно-методичне забезпечення навчально-виховного процесу:
    • документація методичної ради школи (план, протоколи, рішення, довідки про виконання рішень методичної ради);
    • документація методичних об'єднань (окрема папка на кожне методичне об'єднання): план роботи, протоколи засідань, методичні розробки;
    • матеріали діяльності інших методичних підструктур (творчих груп, семінарів-практикумів, проблемних семінарів), творчих звітів учителів тощо;
    • документація школи молодого вчителя;
    • матеріали вивчення, узагальнення та поширен¬ня кращого педагогічного досвіду;
    • тематичні папки («Профільне навчання», «Інно¬ваційні педагогічні технології», «Технології проектної діяльності», з організації виховної роботи, загальної методики викладання, зразки оформлення шкільної документації, матеріали районного інформаційно-ме¬тодичного центру, рекомендації  обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів);
    • робота профільних класів (положення про про¬фільні класи, заяви батьків, накази про відкриття кла¬сів, списки учнів, моніторинги навчальних досягнень учнів тощо);
    • банк даних (картотека) педагогічних знахідок, досвіду, освітніх технологій.
  5. Основні навчально-методичні матеріали з на¬вчальних предметів:
    • аналітичні матеріали шкільного моніторингу кожного з навчальних предметів (результати оцінювання знань, семестрових та річних тематичних ро¬біт, державної підсумкової атестації);
    • матеріали для організації контролю знань;
    • матеріали роботи з обдарованими дітьми (план роботи з обдарованими дітьми, результати участі учнів у шкільному та районному етапах олімпіад і конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт учнів — членів МАНу України, учнівські дослідницькі роботи тощо);
    • інформація з навчально-методичного забезпе¬чення кожного предмета;
    • анкети, схеми аналізу уроків (картки для аналі¬зу, карти-схеми для самоаналізу);
    • тексти контрольних робіт, зразки завдань до державної підсумкової атестації;
    • зразки поурочних планів;
    • методичні розробки вчителів;
    • рекомендації для вчителів щодо єдиних вимог викладання навчальних предметів та основних напрямів діяльності;
    • критерії оцінювання рівня навчальних досяг¬нень учнів з різних навчальних предметів;
    • наказ про дотримання єдиного орфографічно¬го режиму в школі;
    • методичні рекомендації стосовно ведення тема¬тичного обліку знань учнів;
    • зразки кращих письмових робіт, виконаних учнями;
    • матеріали проведення шкільних предметних тижнів;
    • матеріали для оформлення шкільних предмет¬них кабінетів.
  6. Діагностичні матеріали:
    • результати діагностики педагогічного колек¬тиву (анкетування, діагностика рівня професійних утруднень тощо);
    • моніторинг педагогічної діяльності вчителів (анкетування, результати самоаналізу уроків та аналізу уроків своїх колег);
    • матеріали атестації вчителів, роботи з молоди¬ми спеціалістами.
  7. Матеріали з позакласної роботи:
    • плани роботи предметних гуртків, факультативів;
    • орієнтовна тематика наукових учнівських робіт та вимоги до їх оформлення;
    • матеріали з організації позакласної роботи з навчальних предметів;
    • матеріали для роботи з батьками;
    • матеріали на допомогу класним керівникам, вихователям груп подовженого дня.
  8. Папки з матеріалами науково-практичних конференцій, педагогічних читань, семінарів (шкільних, районних, обласних). Наприклад:
    • шкільні та районні педагогічні читання «Педа¬гогічна спадщина Софії Русової та сучасна школа»;
    • шкільні та районні педагогічні читання ;
    • районний семінар педагогів-організаторів «Шкільна преса та її роль у розвитку творчої особистості учнів»;
    • районна екологічна конференція.
  9. Картотеки:
    • статей періодичної преси на педагогічні теми;
    • публікацій у фаховій періодиці та методичній літературі (з кожного предмета);
    • обліку перспективного педагогічного досвіду.

V. Бібліотека методичного  кабінету (предметно-тематичний розподіл)

  • підшивки загальнопедагогічних газет і журналів («Освіта», «Освіта України», «Сільська школа України», «Шкільний світ», «Все для вчителя”, „Школа» , «Практика управління навчальним закладом» та ін.);
  • підшивки методичних газет і журналів (фахові журнали з усіх навчальних предметів; 
  • журнали «Початкова школа», «Психологія та соціологія у школі»);
  • спеціальна, загальнопедагогічна .література.

До обладнання методичного кабінету належить система постійних ,динамічних стендів: «Державна підсумкова атестація»; «Від атестації до атестації»; «Інноваційні педагогічні технології»; «Обдаровані діти»;

«На допомогу класному керівникові»; «На допомогу молодому вчителеві” тощо; узагальнені матеріали з досвіду роботи вчителів.  У методичному кабінеті мають бути обладнані місця для роботи вчителів.

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Корисні посилання

  • Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України
  • Університет менеджменту освіти
  • Комітет з питань науки та освіти
  • Інститут інноваційних технологій і змісту освіти
  • Академія педагогічних наук України
  • Український центр оцінювання якості освіти
  • Вінницький регіональний центр оцінювання якості освіти
  • Пробне тестування онлайн
  • Укпаїнознавча гра Соняшник
  • Онландія - безпечна веб-країна
  • maluk
  • pochemuchka
  • samouchka
  • umnichka
  • online-bezpeka-logo
  • allforchildren
  • kangooroo
  • SOM
  • ostriv
  • parta lo
  • MAN