Методична проблема школи

Формування та розвиток життєвої компетентності учнів шляхом впровадження інноваційних технологій та сучасних методик в умовах школи культури здоров’я
Друк

Схема аналізу процесу формування загальнонавчальних умінь і навичок

Автор: Микола Олександрович.

1. Навчально-організаційні

Учитель на уроці:

  • оголошує мету уроку;
  • визначає задачу конкретного етапу уроку;
  • учить планувати виконання завдання;
  • учить знаходити найбільш раціональні способи виконання;
  • учить самооцінці виконуваної роботи.

Учень на уроці:

  • виконує відповідну роботу, наслідуючи вчителя;
  • вносить свої елементи;
  • використовує знання про спосіб творчої діяльності;
  • опановує відповідні вміння.

2. Навчально-інтелектуальні

Учитель на уроці:

  • продумано працює над інтелектуальними вміннями та навичками;
  • реалізує міжпредметну методику їхнього формування;
  • погоджує свої дії з іншими викладачами;
  • спирається на вже відоме учням;
  • уводить уміння практично;
  • уводить уміння з поясненням їхньої теоретичної основи;
  • розвиває вміння далі.

Учень на уроці:

  • використовує вміння правильно, упевнено;
  • допускає помилки, використовує операції не цілком;
  • не володіє сформованим інтелектуальним умінням.

3. Навчально-інформаційні

Учитель на уроці:

  • приділяє увагу процесу читання;
  • методично підготовлює введення в урок активного читання;
  • здійснює диференційований підхід у формуванні навичок читання.

Учень на уроці:

  • читає в нормі, вище норми, нижче норми (основні недоліки).

Учитель:

  • навчає продуктивним методам роботи з підручником;
  • визначає характер пізнавальної діяльності при роботі з підручником (відтворення, творче осмислення, застосування);
  • учить працювати з планом, тезами, конспектом, схемами, таблицями, діаграмами.

Учень:

  • працює з підручником недостатньо самостійно й упевнено;
  • утруднюється в роботі з планом, тезами тощо;
  • володіє прийомами роботи з підручником.

Учитель:

  • залучає додаткову літературу під час пояснення нового матеріалу;
  • учить працювати з додатковою літературою з предмета;
  • включає елементи бібліографічної грамотності в заняття з учнями.

Учень:

  • уміє працювати з додатковою літературою;
  • володіє бібліографічною грамотністю;
  • не звертається до додаткової літератури.

4. Навчально-комунікативні

Учитель на уроці:

  • розвиває увагу учнів;
  • навчає слухати та записувати пояснення вчителя, іноді відповідь учня;
  • розвиває монологічну мову;
  • розвиває діалогову мову, уміння ставити запитання.

Учень:

  • управляє власною увагою;
  • слабко управляє власною увагою;
  • уміє ставити запитання, включатись у діалог;
  • формує основні типи монологічної мови.

 

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Корисні посилання

  • Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України
  • Університет менеджменту освіти
  • Комітет з питань науки та освіти
  • Інститут інноваційних технологій і змісту освіти
  • Академія педагогічних наук України
  • Український центр оцінювання якості освіти
  • Вінницький регіональний центр оцінювання якості освіти
  • Пробне тестування онлайн
  • Укпаїнознавча гра Соняшник
  • Онландія - безпечна веб-країна
  • maluk
  • pochemuchka
  • samouchka
  • umnichka
  • online-bezpeka-logo
  • allforchildren
  • kangooroo
  • SOM
  • ostriv
  • parta lo
  • MAN