Методична проблема школи

Формування та розвиток життєвої компетентності учнів шляхом впровадження інноваційних технологій та сучасних методик в умовах школи культури здоров’я
Друк

Вибір професії , або задача з багатьма невідомими.

Автор: Микола Олександрович.

Мета : підвищити рівень поінформованості із питань профорієнтації; розширити знання  про світ професій;допомогти учням визначити власні професійні інтереси; показати важливість та позитивні сторони улюбленої роботи .

Форма проведення: круглий стіл.

 

Хід заняття.

І. Організаційний етап.

Учитель. Шановні ,учні, гості ! Сьогодні ми проводимо виховну годину на тему: Вибір професії , або задача з багатьма невідомими.  Вона для вас актуальна, тому, що праця завжди була, є і буде основою життя. І від того, як людина працюватиме, буде залежати її майбутнє, і майбутнє держави.

Девіз уроку : «На світі тисячі професій – одна із них твоя»

А розпочнемо ми з притчі.

В чому ж суть притчі ? ( правильний вибір професії ) .

Так! Одним із найважливіших кроків у житті є вибір професії . Адже займатися тим , що тебе цікавить. Приносить радість – одна з найважливіших умов відчуття життєвої повноцінності. Вибір навчального закладу, а згодом і професії, значною мірою впливає на все наступне життя молодої людини. Тут не можна покладатися на випадковість, квапитися.  Необхідне найсерйозніше ставлення до цієї проблеми. Не менш важлива обставина – людина повинна робити те, для чого має хист і здібності . Таку працю вона виконуватиме залюбки і найкраще . це принесе користь людині і суспільству .

На думку спадують слова з поезії В. Маяковського « Кем бать ?» 

У меня растут года,

Будет мне семнадцать

Где работать мне тогда,

Чем мне заниматься ?

 

Є в людини життя,

Є в людини свої і надії.

З поглядом у майбуття

Заповітні плекаємо мрії,

Закінчиш  навчання ,

І кудись треба йти на роботу.

Поміркуй, роздивись,

Прояви про майбутнє турботу!

 

За висловом Джона Леннона, життя – це те ,що відбувається в той час, коли ми плануємо майбутнє .

Діти, кого з вас не хвилює питання власного майбутнього ? А для цього вам важливо розібратися у своїх мріях, надіях, життєвій програмі, цілях, щоб частково спрогнозувати своє майбутнє.

Мрія – це власне бачення бажаного майбутнього. Мрія завжди живе у нашій свідомості, як яскравий образ .Мрії бувають пасивні, далекі від реальності. І активні, тоді вони мотивують поведінку.

Надія – це величезний енергетичний потенціал. Вона зігріває похмуре сьогодення, допомогає  людині пережити буденні драми. Зруйнована надія є найнебезпечнішим стресом .

Життєва програма – передбачає свідоме ставлення до життя. Вона містить систему життєвих планів, що враховують обставини.

Життєві цілі – відображають потреби особистості, її найважливіші інтереси. Потрібно враховувати реальні можливості їх досягнення.

Як відомо у світі є понад 40 тисяч професій.

Вправа «мозковий штурм».

- А як ви думаєте, які професії зараз найпопулярніші?

- Хто з вас уже визначився з вибором професії ?

- Звідки ви дізналися про цю професію ?

- Що вплинуло на ваш вибір ?

- Які чинники  обумовлюють вибір людиною тієї чи іншої професії ?

- На що впливає вибір професії в майбутньому ?

А зараз ми з вами помандруємо у світ професій і познайомимо вас із класифікацією спеціальностей за 5 типами, а саме :

1. Людина – людина

2.Людина – техніка

3. Людина – природа

4.Людина – знакова система

5. Людина – художній образ.

Запрошуємо на ярмарок професій. Тут ви дізнаєтесь про різні сфери діяльності людини, про переваги та недоліки професій, про те, як і де можна здобути ту чи іншу професію.

В. Маяковський у поезії  « Кем  бать?» стверджував:

«Книгу переворошив, намотай на ус –

Все работы хороши , выбирай на вкус !»

( учні презентують роботу)

 

7. Портрет професіонала

Якими ж якостями має володіти професіонал, незалежно від того, у  якій сфері діяльності він працює?

 

Портрет професіонала :

- дисциплінований

- організований

- акуратний

- пунктуальний

- відповідальний

- комунікабельний.

 

8. А зараз ми проведемо вікторину «Плутанина в професіях».

Справа в тому, що зібравши всю інформацію про професії. У нас відбувся збій головного комп’ютера. Назви професій, їх зміст – геть усе переплуталося !  будь – ласка. Допоможіть розібратися в цій плутанині.

 

1. Люди цих професій добре знаються на комп’ютерах , вміють складати програми, розбиратися в різних складових комп’ютерної техніки . Назвіть мені професії ,  з цим пов язані. 

( інженери – програмісти , провайдери, інженери – електроніки )

2. А хто лікує тварин, спостерігає за санітарними нормами  в тваринницьких фермах, проводить просвітницьку санітарну роботу ?

( ветеринарні лікарі , зоотехніки )

3. Вони ходять у спеціальному одягу . Приїздять на допомогу, коли горить дім, або  сталася надзвичайна ситуація :  землетрус, паводок, екологічне лихо. Які це професії 7

(Пожежники. МНС )

4. Люди цих професій добре знаються на різних мікробах, бактеріях . Знаходять різноманітні ліки від хвороб . слідкують за санітарними нормами. Лікують людей, знаються на ліках.

( мікробіолог, працівник санепідемстанції, лікар., медсестра,  фармацевт )

5. Вони знаються на погоді. Можуть її прогнозувати. Літають у космос ,і там також     дізнаються про погоду. Передають інформацію про погоду по радіо та телебаченню 

( космонавти,  вчені – метеорологи, телекоментатори погоди )

6. А люди цих професій добре знаються на виготовленні металу та виробів з нього .     Які це професії ?

( Металурги, сталевари, прокатники, машинобудівники ).

7. Вони охороняють спокій громадян . Ведуть правоохоронну роботу. Захищають людей у судді.

( Працівники міліції , юристи, адвокати, юристи – консультанти )

8. Хто пише вірші, прозові твори, редагує, друкує книги , працює в бібліотеці.

( Письменники,  журналісти, друкарі, бібліотекарі, видавці газет )

 

Підсумок роботи.  «Відкритий мікрофон» .

 

  • Чи вдалося нам знайти відповідь на наше проблемне  питання ?
  • Що особисто для себе винесли  ви з нашої зустрічі ?
  • Які висновки ви зробили ?
  • Що  ще ви хотіли би дізнатися про професії  ?

 

Діти , професій поганих не буває. І яку б ви не обрали, скажу вам, що глибоку вдячність і пошану викликає завжди той . хто чесно працює .

Хай летить, як птах крилатий,

Мрія з краю в край .

Час спливе, і життя скаже :

«Шлях свій вибирай»

Тож , шановні, не лінуйтесь :

До вибору життєвого вже зараз готуйтесь.

При виборі професії необхідно враховувати деякі фактори :

1. Фізичний та психологічний стан людини, стан здоров’я.

( наприклад  небажано обирати будівельні професії,  якщо організм схильний до застудних захворювань, хто має дефекти зору )

2. Темперамент людини.

( Наприклад холерикам протипоказана робота пов’язана з посидючістю, монотонністю ;  флегматику та меланхоліку не можна обирати професії водія чи шахтаря )

3. Здатність людини до адаптації.

( Для професій геолога, шахтаря, підводника)

4. Мати повну інформацію про існуючі професії.

( Цю інформацію можна одержати в центрі зайнятості населення , у навчальних закладах, у довідковій літературі ) .

Завершити нашу роботу хочеться словами К. Ушинського  « Якщо ви вдало виберете професію і вкладете в неї душу, то щастя саме вас знайде.»

Тож нехай у вашому житті все складеться вдало, не буде в ньому чорних смуг.

 

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Корисні посилання

  • Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України
  • Університет менеджменту освіти
  • Комітет з питань науки та освіти
  • Інститут інноваційних технологій і змісту освіти
  • Академія педагогічних наук України
  • Український центр оцінювання якості освіти
  • Вінницький регіональний центр оцінювання якості освіти
  • Пробне тестування онлайн
  • Укпаїнознавча гра Соняшник
  • Онландія - безпечна веб-країна
  • maluk
  • pochemuchka
  • samouchka
  • umnichka
  • online-bezpeka-logo
  • allforchildren
  • kangooroo
  • SOM
  • ostriv
  • parta lo
  • MAN