Методична проблема школи

Формування та розвиток життєвої компетентності учнів шляхом впровадження інноваційних технологій та сучасних методик в умовах школи культури здоров’я
Друк

«Ніщо не цінується так дорого, ніщо не коштує нам так дешево, як ввічливість»

Автор: Микола Олександрович.

Тематична лінійка

Мета: виховувати у дітей почуття ввічливості, поваги до старших та друзів, толерантність.

Обладнання: книжкова викладка, музичне оформлення

 

Хід заходу:

В.1.

Серед багатьох наук, без яких не обійтися людям, є дуже особлива і необхідна для всіх — наука спілкування з людьми, наука поваги один до одного, вміння вести себе так, щоб оточуючим було з нами приємно, зруч¬но. Без цієї науки не можна було б людям жити, працювати і відпочивати разом. І ось на допомогу цьому прийшли ще століття і тисячоліття назад загальноприйняті правила, які обов'язково повинен знати кожен з нас.

В.2.   

Ми постійно користуємося таким правилом, як вітання. Неправильно привітавшись, можна зіпсувати людині настрій, образити. І ніщо — ні гар¬ний чи сумний настрій, ні добра чи погана погода - не можуть виправдати нехтування цієї основної форми ґречності. Вітаються здебільшого словами: «Здрастуйте», «Добрий день» (ранок, вечір). Своїм привітанням під час зустрічі люди бажають одне одному не лише доброго дня (ранку чи вечо¬ра), а й здоров'я, добра та всіх гараздів.

 В.1.

За сучасним етикетом, першим вітається молодший зі старшим, чоловік із жінкою, підлеглий з керівником, учень з учителем, дитина з дорослим. Першим має вітати присутніх той, хто заходить у приміщення (незалежно від посади). Йому відповідають лише ті, хто поблизу і кому це зручно.

В.2.   

Вітаючись, при зустрічі з людьми ми протягуємо руку, як робили це наші далекі предки ще в сиву давнину, демонструючи при цьому свою миролюбну відкриту долоню, показуючи цим, що в них у руках немає зброї чи якогось каменя. Вони, промовивши слово «здрастуйте», бажали цим самим здоров'я і твердо вірили, що побажання обов'язково збудуться.

В.1.

Коли заходять люди в приміщення, обов'язково знімають головні убо¬ри. Цей закон ввічливості з'явився з часів лицарства. Так, лицарі, які носили шоломи, що захищали їх від ворогів, заходячи, знімали їх, показуючи цим довіру людям, до яких прийшли, твердо вірячи, що тут їх не стануть вбивати. Різними є й форми прощання, що завершують зустріч. Мовний етикет надає перевагу таким фразам, як «До побачення», «До зустрічі», «Усього найкращого», «На все добре». Погляньмо при цьому у вічі знайомому та щиро посміхнімося. Добрий настрій і йому, і нам забезпечений.

В.2.   

Є в нашій мові коротке, але напрочуд тепле слово «дякую». Чи часто ко-ристуємося ми ним, особливо в магазині? Весь день стоїть у магазині прода-вець, повз нього проходять тисячі людей, ми хочемо, щоб він задовольняв усі наші примхи, а, беручи товар, боїмося сказати одне-єдине слово: «Дякую». Те ж саме по відношенню до вчителя забулися слова: «Дозвольте звернутися», «Вибачте, що турбую», «Спасибі за допомогу», «Пробачте за мою помилку» і т. д. Чемність і повага повинна виявлятись і стосовно менших себе.

В.1.

Культура мовної поведінки - то своєрідне дзеркало людини, її зовні¬шнє, а відтак, і внутрішнє інтелектуальне обличчя. Коли людина вирушає в далеку дорогу, їй неодмінно бажають щасливих мандрів та вдалого повер¬нення. Чи приступає до виконання якоїсь відповідальної роботи - за доб¬рою народною звичкою приповідують: «Щоб легко почалося та вдало скін¬чилося». Від цих слів легшає на душі, підноситься настрій.

В.2.   

Ввічливим потрібно бути не тільки до знайомих, а й до незнайомих людей, до старших і молодших, вдома і в школі, на вулиці і в громадських місцях. Та тіснява в громадському транспорті, особливо в годину «пік», украй роздратовує, а ще як хтось штовхне чи боляче наступить на ногу - гарний настрій відразу зникає. А там недалеко й до сварки... Єдиним вихо¬дом тут є вміння керувати своєю поведінкою, своїм настроєм за будь-яких обставин. Вчасно сказане дотепне слово, жарт, вибачення, усмішка послаб¬лять напруженість у взаєминах з навколишніми. Завдяки приязності, ввіч¬ливості ми не тільки збережемо власний добрий настрій, а й стимулювати¬мемо його в інших.

В.1.

Всі ми любимо ходити в кіно, в театр. То ж яких правил потрібно дотримуватись тут.

Не запізнюватись. Не розмовляти. Не їсти під час сеансу. (Не розгортати цукерок). Не лузати насіння. Спокійно реагувати на події, що на екра¬ні. Гупотіння, крик, свист — недопустимі. А тепер уявіть, що ваше місце посередині, вам потрібно пройти повз товаришів, які сидять на своїх міс¬цях. Як ви будете проходити? Потрібно ввічливо вибачитись, проходити обличчям до людей. Коли ми сидимо і хтось проходить повз нас, потрібно встати. Не слід займати чужі місця, які пустують, бо в будь-яку мить мо¬жуть з'явитися їх власники і пересадка буде заважати іншим глядачам.

Більшу частину дня ви перебуваєте в школі. Якщо забути про правила поведінки в школі, то школа стане схожою на зоопарк.

В.2.   

У школі ви повинні бути організовані, дисципліновані, чесні, відповіда¬ти за свої слова. Дуже важливо - бути в колективі скромним. Старанно вчи¬тись, акуратно відвідувати уроки, не запізнюватися. Бездоганно виконувати розпорядження учителів, уповноважених класного та шкільного колективу. Бути ввічливим з учителями і товаришами: просити вибачення, коли навмис-не вчинив якусь прикрість, постійно користуватися словами ввічливості. Тримати у чистоті й порядку своє робоче місце в класі, кабінеті, майстерні.

В.1.

Кожний день у школі ви буваєте в шкільній їдальні. І не лише в шкі¬льній. Ви буваєте в гостях. Правила поведінки за столом не вигадані кимось, а склалися історично.

Людини створила культуру, а не культура людину. І хоч наше століття невпинно прямує до спрощення манер, а ми повинні бути ввічливими, людяними.

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Корисні посилання

  • Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України
  • Університет менеджменту освіти
  • Комітет з питань науки та освіти
  • Інститут інноваційних технологій і змісту освіти
  • Академія педагогічних наук України
  • Український центр оцінювання якості освіти
  • Вінницький регіональний центр оцінювання якості освіти
  • Пробне тестування онлайн
  • Укпаїнознавча гра Соняшник
  • Онландія - безпечна веб-країна
  • maluk
  • pochemuchka
  • samouchka
  • umnichka
  • online-bezpeka-logo
  • allforchildren
  • kangooroo
  • SOM
  • ostriv
  • parta lo
  • MAN