Методична проблема школи

Формування та розвиток життєвої компетентності учнів шляхом впровадження інноваційних технологій та сучасних методик в умовах школи культури здоров’я
Друк

Твоє життя - твій вибір

Автор: Микола Олександрович.

Виховний захід для учнів 9-х класів(тренінгові заняття).

МЕТА: Надати підліткам загальне знання, і сформулювати уміння і навички реалізації здорового способу життя, відповідального ставлення до власного здоров'я, протистояння спокусі та соціальному тискові.

Мета першої зустрічі:  надати учасникам тренінгу інформацію про здоров'я, здоровий спосіб життя та фактори, що впливають на формування здоров'я.

 

Хід заходу.

1.1 «Знайомство»

Мета: підготувати учнів до роботи, створити комфортну атмосферу, хороший настрій, сприяти згуртованості групи.

Хід вправи: Учасники сідають в коло. Тренер пояснює завдання: кожен учасник має назвати своє ім'я та своє хобі. А група після цього піднімає великий палець догори і хором вимовляє - «Це здорово!»

 

1.2 Створення правил роботи групи.

Мета: створити правила по яким група буде працювати протягом усього тренінгу.

Тренер звертає увагу групи на те, що для ефективної роботи необхідно

створити правила. Учасники по черзі називають правила, які вони хотіли б

встановити для роботи під час тренінгу. Всі висловлювання записуються на

плакаті, який вивішується на дошці і група постійно до нього звертається.

 

1.3 Повідомлення.

«Що відбувається на тренінгу?»

Тренер запитує кожного учасника, як вони розуміють слово тренінг. Потім стисло розповідає про зміст зустрічі, зазначає чому сьогодні необхідно про здоров'я, шкідливий вплив наркотичних речовин.

 

1.4 Вправа «Очікування»

Мета: визнати сподівання і очікування учасників щодо тренінгу. 

Хід вправи. Учасники на стікерах записують свої очікування від тренінгу. Потім проголошують їх і приклеюють їх на плакат у вигляді піскового годинника у верхній його частині.

 

1.5 Мозковий штурм «Що таке здоров'я?»

Мета: ввести учасників тренінгу в тему, актуалізувати їхнє особливе розуміння того, що таке здоров'я, надати визначення здоров'я.

Хід вправи: Тренер запитує групу, що таке здоров'я на їхню думку. На плакаті, чи дошці, тренер записує всі варіанти відповідей учасників. Потім пропонується дати визначення поняттю «здоров'я». Для порівняння оголошується поняття Всесвітньої Організації здоров'я.

 

1.6 Вправа. «Острів здоров'я».

Мета: актуалізувати відчуття важливості здоров'я, розуміння складності його необхідності дбайливого та відповідального ставлення до нього.

Хід вправи. Тренер об'єднує учасників групи , кожна з яких отримує завдання створити «острів здоров'я». Кожна група має обрати того, хто слідкує за часом «Хронометрист», того хто фіксує ідеї «Секретар» та того, хто буде презентувати роботу групи «Спікер». Команди створюють свої острови, а потім кожна з команд презентує свою розробку. Всі розробки вивішуються на дошці. Тренер пропонує командам помінятися «островами» і дає команду зруйнувати їх (перед цим обговорити які фактори впливають на здоров'я). Після виконання завдання проводиться обговорення: «Що відчували учасники, коли руйнували їх острів та коли вони побачили наслідки».

Іде обговорення: «Чи можна відновити те що зруйновано?». «Що легше - запобігти руйнуванню чи відновити?» Командам проголошується відновити «острів здоров'я».

Після вправи обов'язково зробити висновок:

«Зруйнувати значно легше, ніж створити. Дуже важливо зберегти те, що маємо. І ще: від нас самих залежить що ми обираємо - шлях до здоров'я, чи навпаки - шлях від здоров'я».

 

1.7 Гра-розминка: «Обери тваринку»

Мета: створити гарний настрій, зняти втому.

Хід вправи: всі учасники по колу називають по тваринці.

Потім плеском в долоні називають свого тваринку, а плескаючи по колінам ту, кому передають хід.

 

1.8 Підведення підсумків.

Всі учасники по колу висловлюються відповідаючи на запитання Які знання ми отримали? Що ви візьмете в особисте життя? Яка мета цієї теми?

 Потім на стікерах записують чи справдилися їх очікування. Проголошують в голос та вивішують в нижню частину годинника на плакаті.

 

Рефлексія заняття.

Чи було вам цікаво(оцініть за шкалою 10 балів)? Чи втомились ви?

Який у вас настрій?

Чи хотіли б ви ще зустрітись на такому занятті?

 

1.10 Вправа «Побажання по колу»

Прощаючись кожен учасник щось бажає своєму сусідові зліва.

 

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Корисні посилання

  • Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України
  • Університет менеджменту освіти
  • Комітет з питань науки та освіти
  • Інститут інноваційних технологій і змісту освіти
  • Академія педагогічних наук України
  • Український центр оцінювання якості освіти
  • Вінницький регіональний центр оцінювання якості освіти
  • Пробне тестування онлайн
  • Укпаїнознавча гра Соняшник
  • Онландія - безпечна веб-країна
  • maluk
  • pochemuchka
  • samouchka
  • umnichka
  • online-bezpeka-logo
  • allforchildren
  • kangooroo
  • SOM
  • ostriv
  • parta lo
  • MAN