Друк

Відповідальність батьків за збереження здоров'я дітей

Автор: Микола Олександрович.

«Живі квіти землі» - так поетично назвав ді-тей М. Горький. І ми з вами повинні зробити все для того, щоб дати можливість цим квітам повністю розквітнути, розпустити пелюстки.

Тому сьогоднішня наша розмова про відповідальність батьків за збереження здоров'я дітей.

 

Найперше хочу зупинитися на дотриманні дітьми режиму дня, тобто розпорядку праці, відпочинку, сну, їжі, занять фізичними впра-вами, інших видів діяльності протягом дня.

Сон - один з важливих елементів режиму дня. Під час сну весь організм відпочиває, а мозок продовжує працювати. Його кровопоста¬чання збільшується і температура підвищуєть¬ся. Кажуть, що в цей час у мозку проходить обробка інформації, яка поступила за день, проводиться її аналіз і сортування, після чого «потрібна» організму інформація закладається в пам'ять.

Тому, організація сну дітей вимагає особли¬вої уваги. Головною умовою його повноцінності є тривалість, яка має відповідати віку дитини.

Вік дитини:Години сну:

7-10 років11-10 годин

11-14 років10-9 годин

15-17 років9-8 годин

Скорочення сну на 2-3 години для дітей 7-12 років порушує кровообіг мозку, зменшує рух, силу нервових процесів. У 12-16-річних учнів таке скорочення сну знижує їх працездатність на 30%.

Харчування. Увага до харчування дітей важ-лива тому, що у підлітковому віці найбільше допускається помилок в його організації. Най-більш типовими серед них є: недостатній і на-швидку приготовлений сніданок, відмова від сніданку через дефіцит часу, нерегулярне хар-чування, шкідливі звички, нераціональне хар-чування. Ці причини і зумовлюють зростання шлунково-кишкових захворювань.

Заняття фізичними вправами. Вони також повинні займати відповідне місце в режимі дня студента. Фізичні вправи можуть використовува¬тися в різних формах: ранкова гімнастика, довгі прогулянки, різні рухливі ігри на повітрі, уроки фізкультури, заняття в спортивних секціях.

Наша розмова про здоров'я дитини буде недо-статньою, якщо не відмітити згубний вплив на нього шкідливих звичок - куріння, алкоголю, наркотиків.

Куріння. Його називають чумою XX століття. Як повідомляє Всесвітня організація охорони здоров'я людини, куріння - це причина 20 від¬сотків смертей. Велике занепокоєння викликає куріння серед школярів.

А для успішної боротьби з ним потрібно знати причини, що породжують це зло. По-перше, приклад дорослих і в першу чергу батьків; по-друге, недостатня активність у боротьбі з курінням; по-третє, недостатня дія антиніко-тинової пропаганди; по-четверте, доступність тютюнових виробів для підлітків; по-п'яте, ре-клами тютюнових виробів.

Як свідчить статистика, причини куріння серед учнів такі:

-підтримка товариша - 27,1%;

-цікавість — 19%;

-бажання показатися дорослим - 5,4%;

-не вказали причин - 48,5%.

У боротьбі з курінням серед студентів , як і у всіх інших аспектах виховання, необхідний постійний зв'язок навчального закладу і сім'ї. В єдності їх зусиль - запорука успіху.

Вживання алкоголю абсолютно недопустиме для дітей і підлітків. Дуже згубний вплив ал¬коголю на здоров'я дитини. Для 12—16-річних дітей 0,25 л горілки є смертельною дозою. Що швидше починається вживання алкоголю, то швидше розвивається хвороблива пристрасть до нього. Якщо регулярне вживання починається в 13-15 років, то така пристрасть виникає уже через рік, якщо в 15-17 - то через 2-3 роки, якщо в 22-25 - то через 5-7 років.

Алкоголь не тільки шкодить здоров'ю, але й погано діє на психіку людини. Проте вживан¬ня алкоголю має місце серед дітей і підлітків. Статистика свідчить, що серед тих, хто знахо-диться на обліку в інспекції у справах неповно-літніх, підлітків, що почали випивати в 11-13 років - 40%, в 14-15 - 40% , в 16-17 - 20%. Усі випадки вживання спиртних напоїв дітьми і близько 80% підлітками лежить на совісті бать¬ків, їх перше знайомство з алкоголем відбува¬ється з дозволу батьків.

Питання для бесіди.

1. Як фізичне виховання дітей у вашій сім'ї впливає на формування особи?

 2.Розкажіть про організацію відпочинку у вашій сім'ї.

3.Яких заходів повинні вжити батьки, щоб попередити нещасні випадки з дітьми під час дозвілля?

4.Як спільними зусиллями сім'ї і навчального закладу боротися за здоровий спосіб життя?

5.Як реагуєте на шкідливі звички своїх дітей?

6.Які заходи повинні вжити батьки, щоб запобігти схильності дітей до шкідливих звичок?

Ситуація 1. «Якось на пустищі біля збудо-ваної недавно крамниці підлітки гралися в «ножика». Хто програє, повинен їсти землю. Хлопчик, який опинився у такій ситуації, від-мовився виконати умови гри. Тоді інші старші хлопці зв'язали його, набили рот землею і за-лишили одного. Надворі швидко стемніло, пі-шов дощ, стало холодно, але ніхто з хлопців не з'явився на допомогу. Зовсім випадково дорос¬лі чоловіки, які поверталися додому, почули стогін і принесли змученого хлопчика додому».

-Які причини такої жорстокої поведінки підлітків?

-Які саме недоліки сімейного виховання виявилися в цій ситуації?

-Подумайте, чи здатні ваші діти на жорстокість?

Ситуація 2. «Розмова двох хлопчаків:

-Ач, п'яний іде!

-Що ж, що п'яний! Подумаєш!..

-Але й недобре! Ганьба це.

-Це чому ж? Виростеш великим, сам будеш пити вино... Усі дорослі п'ють. Тато каже: «Який же чоловік вина не п'є?!»

-Як ви здійснюєте антиалкогольне виховання дітей у сім'ї?

Ситуація 3. «Син прийшов зі школи. «Мамо,-радісно кричить він, - я п'ятірку одержав! А Андрійко двійку. Ми йому допомагати будемо. І я також буду».

Ганна Миколаївна сказала. «От ще помічник знайшовся. Будеш іншим допомагати — сам відстанеш. Ти краще старайся, синочку. Пер-шим у класі будеш».

—Що в поведінці матері було неправильним?

—Які риси характеру розвиває мати в сина?

—Що б ви сказали дитині в аналогічній ситуації?

Ситуація 4. «Не докладу, що робити з сином. Він обманює на кожному кроці. Я можу простити будь-який вчинок, будь-яку витівку, але мені нестерпно боляче усвідомлювати, що брехня стає другою натурою хлопця. У горах кажуть: маленький камінець породжує лавину. Ось так і брехня. Від нечесності - до постійного обману, від великої брехні - до злочину. Це не¬рідко закономірний шлях. Але я не хочу, щоб мій син став злочинцем. Що ж робити? Як від¬вернути його обман?».

-Що б ви порадили авторці листа?

-Назвіть причини, які, на вашу думку, можуть спричинити нечесність підлітка.

-Проаналізуйте свою поведінку: чи завжди ви щирі з дітьми? Чи довіряєте їм? А вони вам?

Ситуація 5. «...З самого дитинства мама не довіряла мені роботу. Що б я не робила, вона переробляла потім. Навіть зараз (мені вже 22 роки), вона не довіряє мені самій прати, каже, що я не зможу і тільки зламаю машинку.

Я зовсім не пристосована до життя, росту, ніби парникова рослина, майже нічого не вмію робити. І ви не думайте, що я єдина в сім'ї, нас четверо дівчат, просто я «молодшенька».

 -Чи   існують   відмінності   щодо   виховання старших і молодших дітей? Проаналізуйте своє ставлення в сім'ї до старших і молодших дітей.  Висловте свої враження щодо цього листа.

Ситуація 6. «- Не прийняли? Так тобі і тре¬ба. Балерина! Це з твоєю осанкою, фігурою. Шити краще вчися - з неприхованим задово¬ленням вичитує мати доньку, яка повернула¬ся після невдалої спроби вступити до балетної студії».

-Чи   правильно   реагує   на  невдачу   доньки мати?

-Чи може мати розраховувати на співчуття доньки, якщо в неї трапиться неприємність на роботі?

-Як повелися б ви, якби у вас у сім'ї склалася подібна ситуація?

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Корисні посилання

  • Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України
  • Університет менеджменту освіти
  • Комітет з питань науки та освіти
  • Інститут інноваційних технологій і змісту освіти
  • Академія педагогічних наук України
  • Український центр оцінювання якості освіти
  • Вінницький регіональний центр оцінювання якості освіти
  • Пробне тестування онлайн
  • Укпаїнознавча гра Соняшник
  • Онландія - безпечна веб-країна
  • maluk
  • pochemuchka
  • samouchka
  • umnichka
  • online-bezpeka-logo
  • allforchildren
  • kangooroo
  • SOM
  • ostriv
  • parta lo
  • MAN