Друк

У чому цінність сім’ї

Автор: Микола Олександрович.

Мета.Показати батькам роль родинного мікроклімату та розвитку особистості дитини, звернути увагу на типи сімей з різними цінностями, проаналізувати відомості про стосунки між дітьми та батьками у сім’ях  учнів; виявити яким заходам покарання та заохочення у вихованні дітей надають перевагу батьки.

Хід зборів.

Бесіда.

Сім’я- колиска духовного народження дитини. Багатогранність стосунків між її членами, відкритість та безпосередність почуттів, які вони мають один до одного, численність різноманітних форм прояву цих почуттів, жива реакція на найдрібніші деталі поведінки дитини – все це створює максимально сприятливе середовище для емоційного та морального формування,  для накопичення фактів та спостережень, що кристалізуються згодом у нову неповторну особистість.

Звичайно, атмосфера родини більшою мірою визначається її моральними ідеалами, далекими та близькими цілями. Але окрім емоційної та ідейної «платформи» існує ще і повсякденне (домашній побут), те, що ми називаємо сімейним духом.

Як розподілені ролі в родині? За якими ознаками? Якою є «ієрархія» ролей? Чи відповідає вона справедливості ( тобто дійсній вазі та значенню діяльності людини для всієї сім’ї в цілому), чи будується за іншими принципами? Усе це дає відбиток на подальше формування особистості дитини. У кожній родині існують сили взаємного притягнення та взаємного відштовхування, і в цьому сплетінні інтересів та обов’язків міститься остання( але найважливіша для нас нині) постать – дитина.

Постараймося ж усвідомити, як впливає на формування її почуттів та уявлень повсякденне життя сім’ї.

Емоційний склад сім’ї відчувається сам по собі – як міра душевного здоров’я родини, як легка та добра атмосфера. При бажанні можна провести для контролю такий експеремент.

Прослідкуйте за поведінкою своїх членів родини та запам’ятайте, з якого приводу кожен із них протягом тижня проявив найсильніші емоції чи дві-три емоції, як завгодно. Що це було: роздратування з приводу пересоленої страви, радість від добре виконаної роботи, сварка на матеріальному грунті. Порив гострого співчуття до когось, хто потрапив у біду? Потім складіть свої спостереження за місяць і «підведіть підсумки». Яких емоцій – позитивних чи негативних – отримала дитина більше? Подумайте! Це дуже важливо.

Лише перевага позитивних емоцій над негативними (бадьорості, оптимізму, взаємної ніжності та дружби над сварками, смутком, нудьгою) створює те, що можна назвати родинним вогнищем. Воно збирає та згуртовує навколо себе  людей, пов’язаних родинними узами, воно зігріває, живить почуття, дає душі жаданний відпочинок. Сім’я при всіх властивих їй турботах, клопотах, можливих прикростях і навіть нещастях повинна зрештою приносити людині радість. Недарма Макаренко писав: «Хочете, щоб діти були хорошими, - будьте щасливими. Розірвіться на шматки, використовуйте всі свої таланти, ваші здібності, залучіть ваших друзів,знайомих, але будьте щасливі справжнім людським щастям».

Для емоційного здоров’я родини важлива істинність та щирість почуттів, важливо, щоб вчинок знаходився в гармонії з душевним станом. Показники цієї гармонії – ступінь напруженості почуттів, пропорційність реакції сутності справи, розумна стриманість та тактовність, відсутність фальшивих зовнішніх ефектів.

Дитину (а передусім, зазвичай, самих себе) слід привчати до економного, стриманого прояву почуттів. Якщо ви при дитині несамовито обіймаєте та цілуєте молодшого братика, якщо вітаючи літню людину, фамільярно плескаєте її по спині, ви тим самим надаєте своїй дитині поганий урок прояву добрих почуттів.

Що ж гірше – нестача чи надлишок емоцій? Взагалі, погано і те, й інше. Але якщо обирати, то друге, певно, небезпечніше.

Здорова емоційна атмосфера сім’ї народжує у дитини відчуття міцності буття, віру в майбутнє, очікування радісного, сонячного, захоплююче-цікавого життя.

Батьки – інстинктивно чи свідомо – підтримують зазвичай оптимістичний настрій дитини, зміцнюють її впевненість, що коли зараз їй добре, то згодом, у дорослому житті, стане ще краще. Правда, іноді доводиться чути: «Кому ти потрібен, окрім нас?» або «Ось виростеш, дізнаєшся, почім фунт лиха!» Це недопустимо.Можна жорстоко ранити дитячу душу.

Дитині властиві порив у майбутнє, у власний успіх

 

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Корисні посилання

  • Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України
  • Університет менеджменту освіти
  • Комітет з питань науки та освіти
  • Інститут інноваційних технологій і змісту освіти
  • Академія педагогічних наук України
  • Український центр оцінювання якості освіти
  • Вінницький регіональний центр оцінювання якості освіти
  • Пробне тестування онлайн
  • Укпаїнознавча гра Соняшник
  • Онландія - безпечна веб-країна
  • maluk
  • pochemuchka
  • samouchka
  • umnichka
  • online-bezpeka-logo
  • allforchildren
  • kangooroo
  • SOM
  • ostriv
  • parta lo
  • MAN